KAŽDÁ FIRMA MÁ SVÉ NEPOHŘBENÉ MRTVOLY

KAŽDÁ FIRMA MÁ SVÉ NEPOHŘBENÉ MRTVOLY

Výpis článků Napsáno 19.1.2017

Ne, že by se po firemních chodbách nebo mezi stoly oupnspejsů pohybovali nějací Neživí, to opravdu ne. Mám na mysli projekty. Většina firem, které znám, má spoustu Zombie projektů. To se tak vyhlásí projekt, stanoví se jeho cíle, nominuje se projekt tým, přidělí se zdroje… A pak to někde vyšumí. Možná se cestou zjistí, že smysl projektu nebyl až tak užitečný a šlo jen o něčí emancipaci či pocit důležitosti.

Vše toto je v pořádku. I omyly jsou pro byznys velmi důležité. Problémem je, že většina neúspěšných projektů se neuzavře a nepohřbí. To znamená, že stále jsou mezi námi a pokaždé je někdo vytáhne v nejméně vhodný okamžik.

Proč je potřeba neúspěšný projekt oficiálně/rituálně pohřbít?

  1. dáme jasně najevo, že je ukončený
  2. někteří k němu přestanou upínat falešné naděje
  3. přiznáme jeho neúspěšnost, což je důkazem dospělosti
  4. přestane existovat důvod opakovat stejnou chybu stále dokola

Kolik máte ve firmě dávno mrtvých, ale stále oficiálně neuzavřených projektů?

Indiánské kmeny mají rituály pro vzdání úcty a uzavírání neúspěšných aktivit. Věří, že například po neúspěšném lovu je třeba vzdát lovu úctu, přinést oběť a poděkovat za to co nás naučil. Jinak totiž s námi bude stále až do té doby než to pochopíme a bude se kolem dokola opakovat.

 
+420 608 919 260

Kontaktní formulář